Πέμπτη 28 Ιουλίου 2011

O Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης, οι Ταξιτζήδες και το babylino του… γάτου μου!

Το σαββατοκύριακο, έλειπα εκτός Αθηνών και επειδή δεν έβλεπα ειδήσεις εκεί που ήμουν, δεν πληροφορήθηκα αμέσως ότι, ο Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης κ. Λέανδρος Ρακιντζής ζήτησε με παρέμβαση του από τα Υπουργεία Μεταφορών και Τουρισμού, την αποτίμηση της οικονομικής ζημίας που επέφερε στο Ελληνικό Κράτος η κινητοποίηση των ταξιτζήδων, δηλαδή οι ακραίες μέθοδοι που χρησιμοποίησαν με αποκλεισμούς λιμανιών, αεροδρομίων καθώς και η «απελευθέρωση» των διοδίων της χώρας, στους Εθνικούς δρόμους. Αντιπαρέρχομαι το γεγονός ότι ο Επιθεωρητής  Δημόσιας Διοίκησης, δεν είναι ούτε μπορεί να είναι ο Εισαγγελέας!
Πιθανόν, λόγω της απουσίας από την Αθήνα και μάλιστα σε περιοχή που δεν διαθέτει ηλεκτρικό, να μην είχα ασχοληθεί με την δραστηριότητα του κ. Ρακιντζή, όμως, τη Τρίτη το πρωί σα τη καλή χαρά, ξύπνησα πρωί – πρωί για να είμαι στην ώρα μου, δηλαδή στη μία το μεσημέρι, στην Αθήνα. Η διαδρομή της επιστροφής είναι εδώ και πολλά χρόνια, χρονομετρημένη. Έλα όμως που αφού διένυσα μία ώρα για να μπω στη Καλαμάτας – Τριπόλεως έπεσα ξαφνικά, ανύποπτη, σε μπλόκο της Τροχαίας. Δεμένη με τη ζώνη, χωρίς υπέρβαση ορίου ταχύτητας, υπάκουσα στα σήματα των δύο τροχονόμων και έκανα την αυτονόητη κίνηση να δείξω άδεια και δίπλωμα. 36 βαθμούς έδειχνε το θερμόμετρο και όπως ήταν φυσικό, είχα κλιματιστικό.
Έκπληκτη είδα τον ένα τροχονόμο να χειρονομεί αρνητικά για την επίδειξη των χαρτιών του αυτοκινήτου. Κατεβάζω το παράθυρο και τον ακούω να ουρλιάζει: «Πάτε Αθήνα»; Πίσω μου είχαν ήδη ακινητοποιηθεί και άλλα αυτοκίνητα και του λέω: «Αθήνα πάω, πειράζει;» και μου απαντάει: «Πίσω ολοταχώς, να πάτε από Πάτρα στην Αθήνα». Χαζεύω κυριολεκτικά και του λέω ευγενικά, «Καλέ τι μου λέτε; Γιατί να πάω από Πάτρα στην Αθήνα όταν εγώ πάω πάντα μέσω Κυπαρισσίας, Αλλαγής, Τριπόλεως, Κορίνθου;» και μου ξαναλέει, από το άγχος της δουλειάς του, «να πάτε από Πάτρα στην Αθήνα γιατί ο δρόμος Αλλαγή – Μεγαλόπολη – Τρίπολη έχει κλείσει»…!
Του λέω εγώ έντρομη, «έγινε κανένα μεγάλο δυστύχημα;» (από πίσω γινόταν ήδη της τρελής), «όχι μου λέει, αλλά η ΔΕΗ μεταφέρει από το πρωί μια τουρμπίνα και έχει κλείσει η Εθνική οδός».
Σιγά που κατάλαβα εγώ, τι είναι η τουρμπίνα της ΔΕΗ και με χίλιους κίνδυνους, με τη βοήθεια των δύσμοιρων τροχονόμων, κάναμε αναστροφή- παράνομα φυσικά όλοι- για να επιστρέψουμε στην Κυπαρισσίας – Πύργου. Γνωρίζω άριστα την περιοχή και λέω: «Σιγά που θα πάω εγώ από την σκοτώστρα Πύργου-Πάτρας-Κορίνθου και αποφασίζω να πάω από το μόνιμο, «ράλι Ακρόπολις» λόγω ανηφορικών κλειστών στροφών, Κρέστενα – Ανδρίτσαινα – Καρύταινα – Μεγαλόπολη. Δρόμος, με 37 πλέον βαθμούς θερμοκρασίας, όπου και τα ασπόνδυλα σπάνε τη μέση που δεν έχουν, από τις πολλές στροφές.
Ξέχασα να σας πω, ότι μαζί μου είχα στα καλάθια τους τα δύο μου γατιά, για τα οποία φροντίζω ως καλή «μάνα» να προβλέπω τις αντοχές τους. Είναι χρονολογημένα, 3 – 3,5 ώρες το πολύ. Έλα όμως που μ’ όλα αυτά, με τα πίσω – μπρoς, είχαν ήδη περάσει 2,5 ώρες, έκανε ζέστη, είχε πολλές στροφές στους κατσικόδρομους και στις 3,5 ώρες, κάτι μου βρώμισε στο αυτοκίνητο. Στην αρχή νόμιζα ότι βρώμαγε κάτι από λιπάσματα, μετά κατάλαβα ότι  λόγω ΔΕΗ δεν είχα βάλει στο… γάτο μου babylino!
Καταλαβαίνετε πως ένιωσα την ταλαιπωρία της όποιας, κυριολεκτικά μάνας πού είχε μαζί της τα μωρά της. Κατάλαβα την αγωνία των πίσω αυτοκινήτων, που πιθανόν μετέφεραν ηλικιωμένους. Κοστομέτρησα σε έξοδα βενζίνης τη… διαφορά των επί πλέον, λόγω ΔΕΗ, 100 χιλιομέτρων πού όφειλε – χωρίς να το υπολογίζει η να ευθύνεται φυσικά, να πληρώσει, ο εν γένει άφραγκος πολίτης. Ένιωσα την οργή όλων μας που το 2011, πανάθεμά σε κ. Ρακιντζή και Ελληνικό Κράτος, δεν μπορεί να προγραμματίσει ακόμα ένα απλό, μέσω Εθνικών οδών, ταξίδι, όχι επειδή οι ταξιτζήδες απέκλεισαν το αεροδρόμιο ή τα διόδια, αλλά, επειδή η κυρία ΔΕΗ, αποφάσισε να τα κάνει μπάχαλο  χωρίς την προαπαιτούμενη πολυήμερη ενημέρωση των πολιτών για το προγραμματισμένο κλείσιμο του κεντρικού άξονα Αθήνας-Καλαμάτας.
Σημειωτέον ότι η εταιρεία πού διαχειρίζεται την Εθνική Τεμπών, μας είχε «ζαλίσει» από μέρες, ότι λόγω κατάπτωσης βράχων την τάδε μέρα και τάδε ώρες η κυκλοφορία θα γίνεται  μέσω παρακάμψεων. Αλλά ,τι συγκρίνω. Η εταιρία των Τεμπών είναι ιδιωτική και όχι η « εθνική μας ΔΕΗ» δηλαδή κομμάτι του κράτους!
Γιατί τα γράφω όλα αυτά, γιατί ο κ.Ρακιντζής ποτέ στο παρελθόν δεν είχε επιδείξει, παρά μόνο με τους ταξιτζήδες, ανάλογη ευαισθησία- σωστή κατά  άλλα λόγω του εις βάρος του πολίτη οικονομικού κόστους πού προκαλείται, εδώ και ΕΙΚΟΣΙ ΧΡΟΝΙΑ, όταν π.χ. μια «παρέα» διαδηλωτών κλείνει καθημερινά όλο το κέντρο της Αθήνας. Για παράδειγμα, όταν ο «αγαπητός» της Κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, κ. Φωτόπουλος της ΔΕΗ, κατέβασε πριν ένα μήνα τους διακόπτες και βγήκαν επίσημα στοιχεία ότι κάθε μέρα στοίχιζε 10 εκατομμύρια στους Έλληνες, η εισαγωγή ηλεκτρικού από την Ιταλία, δεν έκανε ανάλογη παρέμβαση!
Όπως δεν άκουσα κανέναν αρμόδιο– ούτε φυσικά τον κ. Ρακιντζή -να ζητήσει ευθύνες από τη ΔΕΗ  για τη ταλαιπωρία χιλιάδων  οδηγών, τη Τρίτη 26 Ιουλίου!
Τα babylino που δεν είχα βάλει στο γάτο μου, σε ποιον θα τα χρεώσω κ. Ρακιντζή; Ελπίζω να κατανοείτε το χιουμοριστικόν μιας γατομάνας!
*H Φωτεινή Πιπιλή είναι Βουλευτής Ά Αθηνών με την Ν.Δ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: