Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2011

γιατί «κολάει» η κατασκευή του οδικού τμήματος Άγρα-Βρυττά;

 « Πότε επιτέλους θα δημοπρατηθεί ο οδικός άξονας Χαλκηδόνα- Γιαννιτσά- Έδεσσα και πότε θα ολοκληρωθεί η κατασκευή του τμήματος Άγρα- Βρυττά; ».
 Από αναβολή σε αναβολή οδηγείται συνεχώς η δημοπράτηση του οδικού άξονα Χαλκηδόνα- Γιαννιτσά- Έδεσσα, ενός έργου τεράστιας σημασίας για το Νομό Πέλλας. Γεγονός που προκαλεί εύλογες απορίες και ερωτηματικά, δεδομένου ότι ως γνωστόν, η προκάτοχός σας Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, είχε διασφαλίσει τη χρηματοδότηση του με κονδύλι ύψους 120.000.000 ευρώ. Μάλιστα δε, με προγραμματισμένο σχεδιασμό, η δημοπράτηση να γίνονταν στις αρχές του 2010, χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα ολοκληρώνονταν οι μελέτες του έργου τις οποίες επίσης είχε χρηματοδοτήσει η ίδια Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με ποσό 5.000.000 ευρώ από το Γ΄ΚΠΣ. Αυτό προκύπτει και από τις απαντήσεις του Υπουργείου Υποδομών στις συνεχείς Κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις του υπογράφοντος για το συγκεκριμένο ζήτημα, ενώ μέχρι και τον περασμένο Οκτώβριο τα συναρμόδια υπουργεία διαβεβαίωναν ότι αμέσως μετά την ολοκλήρωση της μελέτης περιβαλλοντικών όρων θα γίνονταν η δημοπράτηση, στις αρχές του τρέχοντος έτους. Όμως,  το ίδιο Υπουργείο με νέα απάντηση σε σχετική ερώτηση αναφέρει ότι ναι μεν ολοκληρώθηκε η μελέτη περιβαλλοντικών όρων, εκκρεμεί όμως μία άλλη μελέτη κτηματολογίου, μετά την ολοκλήρωση της οποίας θα έχουμε τη δημοπράτηση.
 Ένα άλλο μείζονος σημασίας έργο όχι μόνον για το Νομό Πέλλας αλλά και γενικότερα την Κεντρική Μακεδονία, κινδυνεύει επίσης να εξελιχθεί σε «γεφύρι της Άρτας».
Πρόκειται για την κατασκευή του οδικού τμήματος Άγρα-Βρυττά, που εντάσσεται στον οδικό άξονα Χαλκηδόνα-Γιαννιτσά-Έδεσσα-Όρια Νομού. Το συγκεκριμένο έργο εντάχθηκε ( έπειτα και από συνεχείς προσπάθειες του υπογράφοντος ) ως επιλεγμένο στο πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, με συνολικό προϋπολογισμό 12,5 εκατ. ευρώ (11εκατ. ευρώ εργασίες χωματουργικών, οδοστρωσίας, ασφαλτικών, 1,5 εκατ. ευρώ για απαλλοτριώσεις  
και μετατόπιση δικτύων ). Στόχος ήταν να υπάρξουν σημαντικές βελτιώσεις στο συγκεκριμένο τμήμα όπως διαπλάτυνση, παράκαμψη επικίνδυνων στροφών κλπ.
 Η δημοπράτηση έγινε το 2008, η κατασκευή όμως του έργου ξεκίνησε  το Σεπτέμβριο του 2009, εξαιτίας της καθυστέρησης που σημειώθηκε στις διαδικασίες απαλλοτρίωσης του χώρου κατασκευής λόγω προσφυγών στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Από το Σεπτέμβριο όμως του 2009 που ξεκίνησε η κατασκευή του έργου, εάν η σημερινή Κυβέρνηση φρόντιζε να υπάρχει ομαλή εκταμίευση των χρημάτων, ανάλογα με την πρόοδο των εργασιών, το έργο θα είχε ήδη σήμερα ολοκληρωθεί. Αντ’ αυτού η παρατηρούμενη στασιμότητα στην πρόοδο των εργασιών, με οδήγησε στην κατάθεση της υπ’ αριθ. 1321/20-08-2010  ερώτησης, με την οποία ζητούσα την άμεση συνέχιση των εργασιών και την ομαλή χρηματοδότησή τους. Ενώ όμως η απάντηση του Υπουργείου Υποδομών που δόθηκε στην ερώτηση αυτή, έλεγε ότι το έργο συνεχίζεται κανονικά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και τη σχετική σύμβαση το ίδιο Υπουργείο σε αντίστοιχη μεταγενέστερη ερώτηση για το ίδιο θέμα δίνει απάντηση στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρει «… ο ανάδοχος έχει καταθέσει σχετική όχληση μη πληρωμής πιστοποιηθέντων λογαριασμών και υπάρχει κίνδυνος διακοπής εργασιών ….»  
 ΕΠΕΙΔΗ η χρησιμοποιούμενη αυτή διγλωσσία εκ μέρους του Υπουργείου Υποδομών, σε συνδυασμό με την παρατεταμένη στασιμότητα που παρατηρείται στην πρόοδο των εργασιών κατασκευής του συγκεκριμένου έργου, έχει προκαλέσει ιδιαίτερη και εύλογη αναστάτωση στους κατοίκους της περιοχής, οι οποίοι θεωρούν και δικαίως την ολοκλήρωση του οδικού αυτού τμήματος ως έργο άμεσης προτεραιότητας
 ΕΠΕΙΔΗ, οι συνεχείς αναβολές και οι εν πολλοίς αδικαιολόγητες καθυστερήσεις, καθώς και οι διόλου πειστικές μέχρι σήμερα εξηγήσεις από πλευράς Κυβέρνησης,  τείνουν να εξελιχθούν σε απροκάλυπτο εμπαιγμό για τους πολίτες του Νομού μας, 
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ
οι κύριοι Υπουργοί να μας απαντήσουν υπεύθυνα:
Α) Τι πραγματικά συμβαίνει, πού και γιατί «κολάει» η κατασκευή του οδικού τμήματος Άγρα-Βρυττά;  Μήπως στην περικοπή του Προγράμματος των Δημοσίων Επενδύσεων που αποφάσισε η σημερινή Κυβέρνηση και δημιουργεί προβλήματα στην ομαλή χρηματοδότησή του; Θα ολοκληρωθεί αυτό το σημαντικότατο έργο και μέσα σε ποιο χρονοδιάγραμμα;
Β) Πότε επιτέλους θα γίνει η δημοπράτηση του οδικού άξονας Χαλκηδόνα- Γιαννιτσά- Έδεσσα, η οποία έχει ήδη καθυστερήσει έναν περίπου χρόνο από τον αρχικό προγραμματισμό;
Γιώργος Καρασμάνης Κοσμήτορας της Βουλής Βουλευτής Πέλλας

Δεν υπάρχουν σχόλια: