Δήλωση του
κ. Θεόδωρου Ι. Θεοδωρίδη, Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας
Η μεταφορά των μαθητών αποτελεί κάθε
χρόνο ένα δύσκολο θέμα για όλους τους εμπλεκόμενους. Από τη μία υπάρχει ένα
ασφυκτικό νομικό πλαίσιο που διέπει τις διαδικασίες των αναθέσεων και, από την
άλλη, το θέμα της χρηματοδότησης καθώς παρατηρούνται καθυστερήσεις στην
αποπληρωμή των δικαιούχων.
Φέτος η κατάσταση είναι πιο δύσκολη
καθώς έχουμε να αντιμετωπίσουμε:
1) Το εγχείρημα της κυβέρνησης να
προσαρμόσει το ισχύων καθεστώς σύμφωνα με τη νέα δομή της δημόσιας διοίκησης
και ειδικότερα την εφαρμογή του «Καλλικράτη».
2) Την επιμήκυνση της οικονομικής
κρίσης και τις δραστικές περικοπές που έχουν γίνει στο δημόσιο προϋπολογισμό.
3) Την αύξηση της τιμής των καυσίμων
και την έλλειψη ρευστού στην αγορά που καθιστά εξαιρετικά δύσκολη την ανάληψη
του κόστους της μεταφοράς από τους μεταφορείς με το ενδεχόμενο να καθυστερήσει
υπερβολικά η αποπληρωμή τους.
Στο νέο κανονιστικό πλαίσιο
προβλέπεται η μεταφορά της αρμοδιότητας της διαχείρισης της μεταφοράς των
μαθητών στους Δήμους. Σκέψη πολύ λογική καθώς οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης
πρώτου βαθμού είναι σημαντικό να ενεργοποιούνται σε όλες τις περιπτώσεις
διευθέτησης ζητημάτων που προκύπτουν σε τοπικό επίπεδο και αφορούν την
καθημερινότητα των πολιτών. Ο νόμος προβλέπει επίσης την εμπλοκή των
Περιφερειών σε όλες τις περιπτώσεις που δεν καταστεί δυνατή η ολοκλήρωση των
διαδικασιών ανάθεσης της μεταφοράς των μαθητών μέχρι 31/8 μέσω των Δήμων.
Στην περίπτωση της Περιφερειακής
Ενότητας Πέλλας οι διαδικασίες δεν ολοκληρώθηκαν έγκαιρα και, με διαπιστωτική
πράξη του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης που μας
κοινοποιήθηκε στις 8/9, κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα. Λόγω του
επείγοντος και της ιδιαίτερης σημασίας του θέματος, οι υπηρεσίες της
Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης Πέλλας ενεργοποιήθηκαν τάχιστα και προχωράμε στην
παράταση των περσινών συμβάσεων που υπήρχαν με μεταφορείς, μετά από νέα
διαπραγμάτευση ώστε να διασφαλιστούν πλήρως τα συμφέροντα του ελληνικού
δημοσίου.
Συγκεκριμένα, είχαμε συνεργασία με
τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο των ΚΤΕΛ κ. Γρηγόριο Γουστέρη όπως και με τους
εκπροσώπους των ΤΑΞΙ. Οι συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν σε κλίμα κατανόησης των
δύσκολων συνθηκών και διάθεσης για παροχή ποιοτικών υπηρεσιών στο κοινωνικό
σύνολο. Σύμφωνα με το νόμο όμως, η διαδικασία θα πρέπει να λάβει την έγκριση
του Περιφερειακού Συμβουλίου που συνεδριάζει την ερχόμενη Πέμπτη (15/9).
Όπως γίνεται κατανοητό, τα χρονικά
περιθώρια που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν εξαιρετικά ασφυκτικά με αποτέλεσμα να
παρατηρηθούν μικροπροβλήματα τις πρώτες ημέρες μετακίνησης των μαθητών που
μετακινούνται με ΤΑΞΙ μετά από την έναρξη των μαθημάτων τους. Τα προβλήματα
αυτά τα έχουμε εντοπίσει και πρόκειται να εξομαλυνθούν πλήρως τις προσεχείς
ημέρες.
Με την ευκαιρία, θα ήθελα να
επισημάνω ότι η Τοπική και Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση αναλαμβάνει πρόθυμα τη
διαχείριση σε τοπικό επίπεδο δράσεων που εξυπηρετούν το κοινωνικό σύνολο, αρκεί
να έχει την αναγκαία υποστήριξη από την πολιτεία. Η υποστήριξη αναφέρεται τόσο
στο νομικό-θεσμικό πλαίσιο που θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο και με όρους που
διασφαλίζουν την αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα των διαδικασιών, όσο και
στη χρηματοδότηση η οποία είναι σημαντικό να διατίθεται έγκαιρα και στο
συμφωνημένο ύψος.
Η εμπειρία των προηγούμενων χρόνων
θα έπρεπε να είναι οδηγός μας στην πρόσφατη προσπάθεια για αναδιοργάνωση και
εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης. Οι εκπρόσωποι και τα στελέχη της Τοπικής
και Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης αναλαμβάνουν την «πρόκληση».
Στην επισυναπτόμενη φωτογραφία εμφανίζονται
ο κ. Αντιπεριφερειάρχης με τον Πρόεδρο των ΚΤΕΛ κ. Γουστέρη κατά τη διάρκεια
της συνάντησης που είχαν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου