Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2011

«Καλλικράτης»


Επιμόρφωση στελεχών Τοπικής και Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης του νομού μας

Επιμορφωτική ημερίδα παρακολούθησαν περισσότεροι από ογδόντα υπάλληλοι των Δήμων και της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας του νομού μας, η οποία οργανώθηκε από το Ινστιτούτο Περιφερειακής Επιμόρφωσης της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης. Κεντρικό θέμα της ημερίδας ήταν η εφαρμογή του προγράμματος «Καλλικράτης».

Συγκεκριμένα τα στελέχη επιμορφώθηκαν για τις νέες αρμοδιότητες, την οργάνωση των υπηρεσιών, τη λειτουργία των οργάνων και την οικονομική διαχείριση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού, στο πλαίσιο της νέας αρχιτεκτονικής της δημόσιας διοίκησης. Παρόμοιες ημερίδες πραγματοποιούνται σ’ όλες τις πρωτεύουσες των νομών της χώρας προκειμένου τα στελέχη των υπηρεσιών να ενημερωθούν για τις αλλαγές, αλλά και να μεταφέρουν στην κεντρική διοίκηση τις παρατηρήσεις τους για τα προβλήματα που έχουν ανακύψει.

Ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Θεοδωρίδης ο οποίος προτρέπει τα στελέχη να συμμετέχουν ενεργά σε δράσεις επιμόρφωσης, δήλωσε σχετικά: «Τα στελέχη των Δήμων και της Περιφέρειας αποτελούν την κινητήριο δύναμη για την υλοποίηση των στόχων που έχουμε θέσει για εξυπηρέτηση του πολίτη, υψηλή ποιότητα ζωής και ανάπτυξη. Είναι σημαντικό οι υπάλληλοι όλων των υπηρεσιών να γνωρίζουν το νέο θεσμικό και νομικό πλαίσιο που έχει δημιουργηθεί μέσω του «Καλλικράτη» ώστε να τηρείται η νομιμότητα και, σε όλες τις περιπτώσεις, να διαφυλάσσεται το δημόσιο συμφέρον. Αυτού του είδους οι επιμορφώσεις, με τη συμμετοχή στελεχών από τους Δήμους και την Περιφέρεια μαζί, συμβάλλει στη δημιουργία μίας νέας κουλτούρας συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ πρώτου και δεύτερου βαθμού αυτοδιοίκησης, με στόχο την προώθηση των αναπτυξιακών «προκλήσεων» της Πέλλας και της Κεντρικής Μακεδονίας συνολικά. Με την ευκαιρία θα ήθελα να επισημάνω κάτι σημαντικό. Σύμφωνα με τις αποφάσεις τις κυβέρνησης, τα επόμενα χρόνια για κάθε πέντε υπαλλήλους που συνταξιοδοτούνται θα προσλαμβάνεται ένας. Για να διατηρηθεί και να βελτιωθεί το επίπεδο εξυπηρέτησης του πολίτη, όπως γίνεται κατανοητό, είναι αναγκαίο οι υπηρετούντες υπάλληλοι να αυξήσουν την παραγωγικότητα και αποδοτικότητά τους. Οι νέες τεχνολογίες διαδραματίζουν έναν κάποιο ρόλο, αλλά πολύ πιο σημαντικά είναι η ανάπτυξη των δεξιοτήτων των στελεχών και, κυρίως, η παρακίνησή τους».

Δεν υπάρχουν σχόλια: